Arkisto

PUHEENJOHTAJAN TERVEHDYS  (Talvi 2020)

Näin on vuosi ja vähän toistakin vierähtänyt yhdistyksen puheenjohtajana. Vuosi oli tapahtumarikas ja alkoi kevään koittaessa harmillisilla uutisilla luonnonvoimien jyllättyä Pyhäjärvellä siten, että saunarannassa oleva laiturimme meni niin pahasti mutkalle, että se piti uusia. Siis rahaa kului. Onneksi edelliset johtokunnat olivat hienosti saaneet tilille ylijäämää, jolla sitten oli mahdollista uusia laituri entistä ehommaksi. Huomioitiin myös esitettyjä toiveita istumapaikkojen ja penkkien sijoituksesta.

Alkukesästä sitten katseltiin kesäkeittiön ympäristöä ja mietittiin miten elokuun juhlat saataisiin onnistumaan kynnöspellolla, jolla oli jo kompuroitu ja väännelty nilkkoja, sekä läikytelty kahveja jo vuosia. Päätettiin sitten rakennuttaa sellainen terassi, jolla onnistuisi huonompijalkaisenkin kävellä turvallisesti ja niiden, joiden jalka vipattaa musiikin soidessa, jopa tanssahdella karaokelaulajien tai Tapsan lainaamien laitteiden tuottamien kappaleiden tahdissa.

Lauantaina 3.8.2019 pidettiin sitten yhdistyksen 70-vuotisjuhlat, joka keräsikin kiitettävän määrän väkeä. Päiväjuhlissa palkittiin ansioituneita ja pitkäaikaisia yhdistyksen jäseniä sekä lisäksi muistutettiin edellistä puheenjohtajaa Hannelea aktiivisuutensa säilyttämisestä oikein mittarin voimalla. Illalla sitten juhlittiin rennommin, syötiin makkaraa, seurusteltiin ja tanssittiin uudella terassilla.

Kuluvalla kaudella 2020 tavoitteena on saada mahdollisuuksien mukaan jäsenistön yhteystietoja kartutettua sähköpostiosoitteilla, koska yhteydenpito onnistuisi paremmin ja lisäksi kutsujen, sekä laskujen lähettäminen tulisi huomattavasti edullisemmaksi kuin paperipostilla toimien. Enää ei ole mahdollista pankistakaan saada esitäytettyjä pankkisiirtoja, joten siitäkin syystä meidän on muutettava toimintatapojamme maailman muuttuessa. Sähköpostiosoitteen ja myös muuttuneet yhteystiedot voi ilmoittaa rekisterinhoitajalle, osoite: marika.ojansivu@gmail.com

Muistathan, että yhdistyksen kokouksissa käsitellään kaikkien meidän yhteisiä asioita ja se on paras mahdollisuus tulla kuulluksi ja esittää omia ajatuksiaan toiminnan monipuolistamiseksi.

Aasinsiltana edelliseen mainittakoon, että kuluvalla kaudella ja lähivuosina on tehtävä lisää mittaviakin hankintoja; jo vuosia on kerätty rahaa sähköjärjestelmien nykyaikaistamiseksi, keskusteltu on myös vesiputkiston kunnostuksen tärkeydestä ainakin vanhimmalla alueella, ylävessojen poistaminen on määrätty vuoteen 2021 mennessä ja uusien tilojen suunnittelu/rakentaminen, mahdollisesti kerhotalon rakentaminen ja parkkipaikan päädyssä olevan huoltorakennuksen kunnostaminen tai uusiminen, ym.

Toivotan kaikille yhteisöllistä, maukasta ja värikästä satokautta 2020.

Jari Hannula

Yhdistyksen puheenjohtaja